Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2004240557   Situacions d'aprenentatge per al batxillerat competencial (Llengua i literatura cat. i cast.)
2022-2023   Curs semipresencial. Secundària Postobligatòria. Batxillerats
  
   16/2/2023 - 11/5/2023 (30 hores) de 16:00h a 19:00h
   CRP Ciutat de l'Hospitalet de Llobregat
   Carrer Riera del Canyet, 43-47 (L'Hospitalet de Llobregat) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
   Sessions presencials: 16/02/2023, 30/03/2023 i 11/05/2023. FINAL INSCRIPCIÓ 30/01/23.
  
Accessos   Metro L-5 (estació Can Boixeres) L-1 (estació Just Oliveres)
Renfe estació Hospitalet - vía Vilafranca
Autobús (Rosanbus) L-10
Aparcament al recinte del CRP
Veure Plànol
Tipus activitat   FBLC Situacions d'aprenentatge per al batxillerat competencial (Llengua i literatura cat. i cast.)
  
Inscripció   15/11/2022 - 16/02/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Formació pel professorat de batxillerat de l'especialitat d'acord amb el decret 171/2022 de 20 setembre, d'ordenació dels ensenyaments de batxillerat. Partint de una situació d'aprenentatge model els participants elaboraran, de manera col·laborativa, la seva pròpia situació d'aprenentatge acompanyats per la persona formadora.
El curs és semipresencial, hi ha tres sessions presencials (primera, quarta i darrera) i quatre telemàtiques síncrones. Totes les sessions són de tres hores; la resta d'hores correspon al treball personal, entre sessions.
  
Objectius   1. Estructurar l’enfocament competencial dels aprenentatges
2. Capacitar el professorat per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat.
3. Dissenyar situacions d’aprenentatge que continguin activitats de gestió i tractament de la informació, resolució de problemes i pensament crític, que fomentin l’avaluació vista des de la seva funció reguladora.
4. Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció educativa inclusiva a tot l’alumnat.
5. Programar, dissenyar i aplicar situacions d’aprenentatge en el context del currículum per competències.
6. Integrar en les situacions d’aprenentatge l’actitud crítica, responsable i compromesa en la defensa del desenvolupament sostenible.
  
Continguts   - Els elements del currículum: Decret de Currículum (171/2022).
- Desplegament del currículum: Què és una situació d’aprenentatge (SA)?
- Anàlisi dels elements d’una SA: context, repte, sabers, capacitats i competències específiques de la matèria.
- Els components transversals de les competències clau del batxillerat.
- Activitats d'aprenentatge i d'avaluació.
- Planificar la matèria a partir de SA.
  
Formador/a   Nuria Prunes Bueno
  
Avaluació   - Assistència al 80% de les sessions.
- Realització i validació de les tasques encarregades.
- Realització del qüestionari de satisfacció.

  
Requisits de  certificació   Assistència i participació en les sessions establertes.
Realització de les tasques encomanades.
Respondre al qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de batxillerat de l'especialitat de tots els ST i CEB.
  
E-mail   serveis_edu_com.educacio@gencat.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   16/02/2023   1600   1900 
 Sessió 2   dijous   02/03/2023   1600   1900 
 Sessió 3   dijous   16/03/2023   1600   1900 
 Sessió 4   dijous   30/03/2023   1600   1900 
 Sessió 5   dijous   13/04/2023   1600   1900 
 Sessió 6   dijous   27/04/2023   1600   1900 
 Sessió 7   dijous   11/05/2023   1600   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent